Guvernul “haiduc”al bogaților din România

27 Nov

Update: Articol postat în 13 Ianuarie 2011

Trăim vremuri grele.Vremuri în care diferenţa între cel bogat şi cel cu venituri modeste e cam egală cu distanţa de la Pământ la Lună.In România zilelor noastre nu prea mai există o categorie de mijloc, fie eşti la un pol, fie la celălalt, iar lucrurile care au determinat au o astfel de poziţionare nu au fost, în majoritatea cazurilor, dintre cele mai lăudabile.Indiferent că vorbim despre persoane care şi-au sporit averea peste noapte sau despre persoane cărora le-au fost diminuate excesiv încasările salariale, aceste categorii au ajuns fiecare în poziţia în care se află, una pe spatele celeilate.Nici nu cred că are sens să spun cât de benefică este această convieţuire parazitară prima categorie, pe când cei din urmă reprezintă în permanenţă specia gazdă care furnizează un mediu excelent organismului parazitar.

„Boc(im) Hood” , copiii şi românii

Guvernul „Taie-Boc”, un Robin Hood al bogaţilor, nu ţine cont de niciun un aspect când vine vorba de diminuări.Pensionari, bugetari, copii, nimeni nu a fost lăsat deoparte.Nu de alta, dar nu cumva să se simtă discriminaţi.Şi gravidele se înscriu pe această listă neagră.Conform comunicatului de presă emis de Guvern, din 1 ianuarie 2011 a intrat în vigoare Ordonanţa de Urgenţă, care reglementează noul mod de acordare a concediului şi a indemnizaţiei privind creşterea copilului.

Dacă părintele va opta pentru rămânerea în concediul pentru creşterea copilului pâna la data la care acesta împlineşte vârsta de 1an, va primi o indemnizaţie lunară cuprinsă între 600-3400, dacă părintele se întoarce la activitatea profesională până la împlinirea de către copil a vârstei de 1 an va beneficia de un stimulent de inserţie pe piaţa muncii în cuantum lunar de 500 de lei. În acest caz, stimulentul se acordă până la împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani.

O alta variantă pe care părintele o poate alege este aceea conform căreia poate rămâne în concediul pentru creşterea copilului până când acesta împlineşte vârst de 2 ani, indemnizaţia lunară fiind cuprinsă între 600-1200.

„Nu-l vreau pe Boc de bonă, vreau doar ce mi se cuvine!”

Această ordonanţă a adus după sine un nou val de antipatie pentru guvernul Boc care de mult a scăzut în ochii românilor. „In februarie urmează să nasc, mi-am făcut nişte planuri dar aici nu eşti sigur pe nimic.Normal că eu am făcut copilul ăsta, pe care mi l-am dorit, nu trebuie să vină Boc să preia rolul de babysitter, vreau doar să îmi dea ceea ce mi se cuvine.Aşa ceva e incredibil”, declară Olimpia Man – contabilă.

„Trebuie să nasc în ianuarie, dar recunosc că în decembrie m-am gândit la varianta de a-mi grăbi naşterea ca să mai prind legea veche.N-am făcut-o pentru că m-am gândit la sănătatea copilului, dar sunt conştientă îmi va fi foarte greu”, afirmă Maria Boian – bugetară.

„Pe mine nu mă afectează foarte tare această schimbare a legii.Eu voi sta 2 ani cu copilu indiferent de indemnizaţie, dar oricum nu e corect”, mărturiseşte Ioana Pop – vânzătoare.

Nici protestele părinţilor, nici faptul că unele mame şi-au grăbit naşterea nu au reuşit să îi determine pe guvernanţi să îşi schimbe decizia.Rămâne doar să aşteptăm noile taxe, noile scăderi de venituri, că doar suntem în vremea unui „Boc(im) Hood” sinistru.

Leave a comment